Wederom keurmerk KWH-Huurlabel gehaald

We hebben dit jaar opnieuw het keurmerk KWH-Huurlabel gehaald. Alleen als een groot deel van onze huurders aangeeft tevreden te zijn over de dienstverlening, kunnen wij het keurmerk halen.

Huurders centraal met het keurmerk KWH-Huurlabel
Bij het onderzoek komen alle zaken aan bod waar huurders mee te maken kunnen krijgen. Een aantal voorbeelden:

  • Worden reparaties goed afgehandeld?
  • Worden afspraken nagekomen?
  • Is de juiste informatie makkelijk te vinden?
  • Worden klachten naar tevredenheid opgelost?

Onafhankelijk onderzoek
KWH, het kwaliteitscentrum voor woningcorporaties, voert het onderzoek uit. Zij stuurt vragenlijsten per e-mail aan huurders om hun mening te vragen en benadert huurders telefonisch. Uit dit onderzoek komen rapportcijfers. Een onafhankelijke en deskundige commissie kijkt naar de cijfers. Zijn de cijfers goed, dan ontvangt de corporatie het keurmerk KWH-Huurlabel.

Voortdurende kwaliteit
Voor corporaties is het een uitdaging om het keurmerk KWH-Huurlabel te behouden. Het onderzoek wordt namelijk het hele jaar door uitgevoerd. Zo weten corporaties continu hoe huurders de dienstverlening waarderen en blijven ze alert op het leveren van goede service.

Terug naar overzicht